Loading

wait a moment

De flowbot binnen de Horecabranche, een goed idee? 

Tegenwoordig bieden steeds meer horecagelegenheden de onlinemogelijkheid om een reservering te plaatsen. Waar voorheen altijd een belletje aan te pas ging, kan je nu erg snel en gemakkelijk via de site de reservering maken op het door jou gewenste moment. Niet alleen een reservering, maar ook vele andere zaken zijn te vinden op hun website. Hierbij valt te denken aan menukaarten, openingstijden en vele andere dingen. Kortom een website kan een klant binnen deze branche erg veel informatie verschaffen. Echter kan het soms zijn dat de klant er niet altijd zelf uitkomt. Dit is dan ook het punt waarbij wij online kunnen helpen tijdens deze zoektocht. Hoe dan hoor ik je vragen? Nou heel makkelijk! Via een geautomatiseerde gesprekspartner, ook wel een flowbot genoemd! Het helpt de klant bij het vinden van de juiste pagina op de website en zorgt er zo voor dat de klant gemakkelijk op de site wordt genavigeerd. Dit zal resulteren in een goede klantervaring.  

Hoe kan een flowbot effectief zijn binnen deze markt? 

Waar de chatbot al een flinke boost is voor elke customer serviceafdeling, is de flowbot nog eens de overtreffende trap. Ook de flowbot is namelijk compleet geautomatiseerd. Maar in plaats van reageren op open vragen, verwijst hij klanten naar het juiste team of geeft hij informatie door zelf multiple-choice vragen te stellen. Op deze manier wordt de klant begeleid door het gesprek. Wanneer klanten zich bevinden op de website, kunnen ze tegen verschillende dingen aanlopen. Kan er nog een reservering gemaakt worden voor die zelfde dag, hoe gaat een restaurant om met diëten of allergieën en hoe kan ik bestellen via de website? Allemaal vragen waarbij de flowbot de klanten in de juiste richting kan helpen, alleen al door de multiple-choice vragen te stellen. De bezoeker zal hierdoor, gemakkelijk, door een paar keer te klikken op de juiste pagina terecht komen. De flowbot kan hierop van tevoren ingesteld worden door een bedrijf die hierin gespecialiseerd is, bijvoorbeeld Chatkracht. Meer informatie over Chatkracht vind je hier.   

Waarom een flowbot? 

Een flowbot is een makkelijke en een laagdrempelige manier van contact, zonder dat deze chat beheert moet worden. Het is een soort chatbot, alleen zorgt deze ervoor dat de klant middels een keuzemenu door de website wordt genavigeerd. Het team van chatspecialisten, of het bedrijf zelf, kan helpen wanneer nodig, zodat de websitebezoeker optimaal wordt geholpen. Een flowbot zal binnen horecabranche kunnen zorgen voor service en tijdbesparing. De flowbot kan hierop van tevoren ingesteld worden door een bedrijf gespecialiseerd is in flowbots, bijvoorbeeld Chatkracht. Meer informatie over Chatkracht vind je hier.   

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *